För att fortsätta den positiva trenden från 2017 har CHEP Sverige inlett 2018 med att anställa Magnus Bååthe som ny Sälj- och Marknadschef. Magnus har en lång och gedigen bakgrund inom snabbrörliga konsumentvaror (FMCG) från såväl från den nordiska marknaden som den brittiska och irländska, erfarenheter som kommer att lyfta CHEPs cirkulära pallhantering som tjänst till nästa nivå.

Med denna organisationsförstärkning kommer CHEP Sverige att ännu bättre kunna ta tillvara på det stora intresse som finns för mer kostnadseffektiva och miljövänliga logistiklösningar samt vidareutveckla samarbetsavtalen mellan CHEP Sverige, dagligvaruhandeln (ICA, Coop, Dagab och Bergendahls) och dess leverantörer.

– Vi har precis lämnat bakom oss ett år där CHEP Sverige uppvisade en mycket god utveckling. Med rekryteringen av Magnus får vi in en erfaren person med stor förståelse och kunskap om vår marknad vilket gör att vi kan öka takten ytterligare under 2018, säger Bo Sjöberg, Vd CHEP Norden.

Magnus har en gedigen erfarenhet inom snabbrörliga konsumentvaror från bland annat Diageo, Procter & Gamble och Altia. I hans tidigare roller har han bland annat arbetat med logistik, försäljning och brand management inom både öppna och reglerade marknader.

– Jag ser fram emot att bygga vidare på och accelerera den positiva utveckling som CHEP Sverige har haft de senaste åren. Med min erfarenhet från kundsidan kommer jag att kunna hjälpa till att ta CHEP till nästa nivå på den svenska marknaden, säger Magnus Bååthe, Sälj- och Marknadschef CHEP Sverige.
 

Utöver att pallhantering som tjänst är ett klimatsmart alternativ med bättre kapacitetsutnyttjande kommer det på sikt att leda till lägre kostnader, vilket i en förlängning kan vara gynnsamt för konsumenter och samhället i stort. CHEPs pallhantering i Sverige är koldioxidneutral.