Henkel, som genom välkända varumärken som Persil, Schwarzkopf och Loctite är en global marknadsledare inom konsument- och industrisektorn, skriver på ett nytt femårsavtal samt utökar samarbetet med CHEP i Europa.

Det nya avtalet innebär att ytterligare tre miljoner pallar i Europa konverteras från de vita ”engångspallarna” till CHEPs cirkulära pooling-modell.

– De viktigaste kriterierna för att utöka samarbetet med CHEP har handlat om hållbarhet, servicenivå samt kostnadsförbättringar, säger Torsten Roewekamp, Henkel Team Leader Purchasing Warehousing & Logistic Equipment.

Henkel samarbetar med CHEP i Europa, Nord- och Sydamerika samt i Asien och Stillahavsområdet.

– Det utökade europeiska avtalet mellan Henkel och CHEP är ett kvitto på de signifikanta värden som skapats under senare år via vårt strategiska partnerskap. Vi har ett öppet samarbete kring frågor som rör service, kostnadseffektivitet, standardisering av processer samt hållbarhet, säger Rob Sloan, CHEP Vice-President Global Accounts.

 

Om Henkel

Henkel har 140 år av framgångsrik verksamhet bakom sig och har nu som vision att bli världsledande inom varumärken och teknologier. Henkel har redan i dag ledande marknadspositioner globalt inom både konsument- och industrisektorn och är välkänt för varumärken som Persil, Schwarzkopf och Loctite. DAX 30-företaget har huvudkontor i tyska Düsseldorf och har omkring 50 000 anställda som representerar över 120 nationaliteter världen över. För mer information, besök: www.henkel.com.